10 Eylül 2016

Pinocchio

Yazarın Puanı: 7.7
Türü: Romantik, Dram
Bölüm Sayısı: 20
Yayın Yılı: 2014-2015
Oyuncular:
Lee Jong Suk - Choi Dal Po / Ki Ha Myeong
Park Shin Hye - Choi In Ha
Kim Young Kwang - Seo Bum Jo
Lee Yoo Bi - Yoon Yoo Rae

Konusu:

Ki Ha Myeong annesi, abisi ve itfaiyeci babası ile yaşamaktadır. Ha Myeong ve abisi zeki çocuklardır ve babalarıyla gurur duyarlar. Bir atık tesisinde çıkan yangınla Ha Myeong'un babası ölür. Kısa süre sonra ise Ha Myeong ve annesi okyanusa atlarlar. Annesi ölürken Ha Myeong bir adam tarafından kurtarılır.

Ha Myeong'u kurtaran adam Choi In Ha'nın büyükbabasıdır. Büyükbaba Ha Myeong'u 30 yıl önce ölen büyük oğlu Dal Po zannetmektedir. Büyükbaba Ha Myeong'u evlat edinir ve adını Dal Po olarak değiştirir. Bundan sonra Dal Po ve In Ha, amca-yeğen olarak birlikte yaşamaya başlarlar ancak aslında aynı yaştadırlar.

In Ha'nın pinokyo sendromu vardır. Bu yüzden ne zaman yalan söylese hıçkırır. Dal Po ve In Ha iyi anlaşıyorlardır ta ki bir gün Dal Po, In Ha'nın annesinin atık fabrikasının yandığı dönemde asıl suçun üstünü kapayarak ailesinin yok olmasına neden olan muhabir olduğunu öğrenene kadar.
Dal Po, In Ha ile arasına mesafe koymaya çalışır fakat In Ha'ya karşı hisleri de vardır...



Yazarın Yorumu:

*-*-*-*-*

İzleyin bence, güzel :)

*-*-*-*-*

Spoiler içeren kısım;

İzleyip izlememe konusunda karasız kaldığım bir diziydi Pinocchio. Hem konusunu okuduğumda ilgimi çok çekmemişti hem de Park Shin Hye'den biraz çekiniyordum açıkçası. Fakat beklediğim gibi çıkmadı ve diziyi çok beğendim.


Choi Dal Po / Ki Ha Myeong

Diziyi izlemek konusunda çekindiğimi söyledim, peki aniden izlemememe ne sebep oldu? Tabiki de Lee Jong Suk. W dizisini izlerken bölüm gelmesini beklemek zulüm geliyordu, ben de boşta kalmayayım diye başladım diziye :) Her neyse karakter hakkında söyleyeceklerime geçeyim.

İlk bölümlerde çocuğun saçı beni benden almıştı, hatta bayağı bir bölüm öyle devam edince hiç değişmeyecek sandım lakin büyükbaba el attı duruma :D
Çocuğun abisini aramak istememesi bana garip geldi, hani insan hiç mi merak etmez? Bunu düşündüm ama abisini bulduktan sonra olanlar hakkında kendini suçlamasını da doğru bulmadım. Evet belki abisini bulması her şeyi değiştirirdi ama abisinin bu yolu seçmesi kesinlikle onun suçu değildi.

Kızın annesi hakkında haberler çıkmaya başladığı zaman (hani otobüs şoförüyle ilgili olan, bilmem hatırlar mısınız) başta yalan haber yapacağını düşündüm ama yapmadı, bunu yapsaydı zaten başından beri intikam almak istediği o kadından bir farkı kalmazdı.


Choi In Ha

Evet, gelelim Park Shin Hye'ye. Başta neden tereddüt ettiğimi söyleyeyim. Ben bundan önce Park Shin Hye'nin oyunculuğunu çok donuk bulurdum. Duyguyu bana geçiremezdi. Hatta en son Heirs'te beni çok baymıştı. Bu yüzden tamamen ön yargılıydım. Bu diziyle ön yargılarım kırıldı, en azından artık onun olduğu bir dizi görünce hiç dert etmeyeceğim :D Bence kıza yanlış roller geliyormuş, buradaki gibi hep hareketli, biraz asabi, biraz eğlenceli ortaya karışık bir karakteri olmalıymış. Pasif karakterler yakışmıyor yani onu söylemeye çalışıyorum.
Karakteri sevdim, çoğu dizide kadın karakterler sinir bozucu olabiliyor. Choi In Ha bana çok samimi geldi, hıçkırıkları falan da çok tatlıydı :D Ayrıca yalan söyleyip hıçkırdıktan sonra direk doğruyu söylemesi de çok komikti.
Düğme mevzusu da güzel bir detaydı, Dal Po'nun düğmeyi geri aldıktan sonra kızın tişörtün diğer düğmesini de sökmesi ve kolye yapması.
Acaba kızın gönlünün gerçekten, hafiften de olsa, Seo Bum Jo'ya kayması mümkün olur mu diye düşündüm, yapmadılarr! :)


Seo Bum Jo

İkinci erkek sendromuna yakalanan var mı bu dizide? Evet, Seo Bum Jo'da tatlıydı ama başrolün yerini hiçbir şekilde tutamadı bende (zaten nasıl tutsun, Jong Suk'tan bahsediyoruz).
Kıza aşık olma hikayesi bana çok saçma geldi açıkçası. Birinin sadece attığı mesajları okuyarak ona aşık olabilir miyiz? Yani birde kızın annesine attığı mesajlardı onlar. Bu yüzden başlarda sapık diyordum bu çocuğa :D Yani mesajları okumayı geçtim birde kızın yanına geliyor, etrafında geziyor falan. Şimdi gerçekçi olalım, biri çıksa böyle bir şey yapsa, ay ne tatlı mı dersiniz yoksa sapık mısın sen diye çıkışır mısınız? Bilemedim yani bana pek masum gelmedi :D Neyse başta bu nedenden dolayı kızarken ileri ki bölümlerde tatlı gelmeye başladı ve toparladı. Zaten son bölümde yaptığı fedakarlık unutulmaz :)
Aslında ortalarda, annesini savunduğu o kısımlarda, çocuğa kızmıştım ama sonradan çocuk için gerçekten şok olabileceğini ve böyle bir şeyi kabullenmenin ne kadar zor olacağını düşündüm. Yani hepimiz insanız sonuçta, böyle şeyleri kabullenmek zor olur. Bir de anneden bahsediyoruz yani öylesine birinden değil. Sonuçta başta kadın hepimize sevimli gözüküyordu, yıllarca böyle davranan birine o ihtimali vermek zorlar insanı.


Yoon Yoo Rae

Bu kızı sevdim de sevmedim de. Fazla çocuksu olması beni itti biraz. Çok hoşuma gitmiyor, biraz ağırlığı olan karakterleri daha çok seviyorum. Ama 'ah sen de mi beni seviyorsun' halleri çok komikti :D Yani yer yer güldürdü yer yer sinir etti bu karakter. Sonunda isyankar amcaya katılması çok komikti.
Kızın Hwang Gyo Dong ile olan aşkını da göremedik, onlar birleşmedi sanırsam. Öyle bir hoşlantı mıydı? Ucunu açık mı bıraktılar yoksa, biz nasıl istiyorsak öyle hayal edelim diye :D Orası biraz soru işareti olarak kaldı.

Song Cha Ok

 Anneliğinden şüphe ettiren kimse (bkz: Misa Sözlük). Yıllarca kızını merak etmemiş, bir de üstüne gördükten sonra sen pinokyosun bıt bıt bıt diye kıza üstten bakmış bir insan olarak ben dahil hepimizi sinir etti. Hele yıllar önce çocuklara olan o davranışları, soruları, haberleri çarpıtması olsun hep çıldırttı. Fakat söylemeden geçemeyeceğim işinin ehli. Yani o kadar neyi nerden kısıp insanların akıllarını başka yöne çevireceğini iyi biliyor ki takdir ettim. Yani kötülük yapıyor evet ama bu konuda çok becerikli. Seminerde verdiği tavsiyeler insanlık namına kötü ama gerçekten zeka ürünü.

Sonradan çok şükür ki insafa geldi. Hatta son seminerde Dal Po'nun örneğini kullanması gözleri yaşarttı :D Ama gerçekten çok güzel bir örnekti (Dal Po'nun ne kadar zekice sorular sorduğuna değinmeme gerek yok herhalde değil mi?).

Choi Gong Pil
Amca son bölümde hafiften bize engel yaratmış olsa da (onlar amca yeğen olmaz diyerek) çok tatlıydı. Hele oğluyla olan atışmaları çok iyiydi :D
Sürekli Dal Po'nun biriktirdiği paraları alması da üzdü. Bu konuda Dal Po'yu çok iyi anlıyorum... (Fakat Dal Po'da az değilmiş, adam o parayla televizyon aldı)


Her dizide olduğu gibi başta acaba iki yan karakter de aşk konusunda başrolleri zorlayacak mı (araya giriyorlar ya hani) diye korktum, neyse ki öyle olmadı. Zaten o kadar alengirin içinden bir de bu çıksaydı bıktırırdı dizi. Bu yüzden ana konu çok güzel ve sürükleyici ilerledi diye düşünüyorum. Hem başrollerin aşkı hem de diğer mevzular yeterince dozundaydı. Sadece son sahnenin kıyafet denemesi değil de herkesin orada bulunduğu bir düğün sahnesi olmasını dilerdim.

Bu arada gerçekte de haber kanalları böyle mi? Yani bunlar biraz abartmışlar sanki. Mübarek muhabir değil Sherlock falanlar :D İnsanı mesleğe özendiriyorlar. Gerçi ben meslek odaklı hangi diziyi izliyorsam o mesleğe giresim geliyor ama neyse :D Olayların o şekilde gelişmediğini biliyorum, beni kandıramazsınız!!
Artık her haber izlediğimde arka planı, o haberleri nasıl bulduklarını vs. düşünüyorum :D

Dizi beklentilerimin üstünde çıktığı için mutluyum. Yine de biri benden dizi önerisi istediğinde ilk aklıma gelecek dizi olmayacak muhtemelen ama hatıralarımda güzel bir yerde kalacak :D

Böylece izlenecekler listesinden bir dizinin adını daha silmiş bulundum!

Başka bir yazıda görüşmek üzere. Kendinize iyi bakın!

4 yorum:

  1. Bende bu diziyi severek izlemiştim :)
    Çok güzel bir yazı olmuş canım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir diziydi. Teşekkürler :)

      Sil
  2. Diziyi güzel tanıtmışsın. Dizi güzele benziyor ve izleme listemde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, umarım beğenirsin :)

      Sil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...