Ağustos 08, 2015

Sınava Hazırlananlara Tavsiyeler

Ösym'ye iki yılını vermiş biri olarak bu iki yıldaki tecrübelerimi sizinle paylaşmak istiyorum.
Biraz öğrencilik hayatımdan bahsedeyim. Ben tm öğrencisiydim. İlk senemde ygs de 55 bininci tm3 de 15 bininci oldum. Psikolojiyi ingilizce okumak istediğimden bir daha hazırlandım. İkinci senemde ygs de 15 bininci tm3 de 2700. oldum.
Çok önemli birkaç püf noktayla bu başarının kat be kat iyisini yakalamak mümkün.


1. Kendini bil.
Ne istediğini bilmek ve ne yapacağını bilmek önemli. Akıllı hedeflerle yoluna koyulmalısın. Ve asla kimsenin sana yapamazsın demesine izin vermemelisin. Ben yola Boğaziçi psikoloji hedefimle başladım. Bana yapamazsın gözüyle bakan çok oldu. Evet sonunda giremedim Boğaziçi'ne ama (1200. aldığını düşünürsek) bayağı yaklaşmışım :D
Yoluna mantıklı hedefler koy ve inan.  Bu yolda motivasyon çok önemli. Sonucunda istediğin üniversite olmasa bile hedef koymak size ve çalışmanıza çok şey katacaktır.

2. Tekrarlar
Günlük tekrarlar çalışmalar çok önemli. Ya ben bunları biliyorum demeden yeniden bak, kısa bir hatırla ve test çöz. Tekrara üşenme özellikle sözel derslerde.
Haftada, ayda bir konuya geri dön. Ve dersi kesinlikle dersinde dinle, ders kaçırma. Ben kendim hallederim diye başlayan cümleler genelde başaramamakla sonuçlanır. Sonradan gün sonunda pişman olacağınıza günün başında zorlarsanız ekmeğini çok yersiniz.

3. Düzen
Ygs-Lys'yi alt etmenin en etkili yolu düzende. Düzenli çalışmak bu işi bitirmek demek. Eğer düzenli çalışma sistemin yoksa yavaş yavaş kur çünkü düzenli çalışma olmazsa bu iş olmaz. Hem çok çalışmak hem de etkili çalışmak önemli.

4. Kaynak
Benim belki de önemli hatalarımdan biri fazla kaynak bitirmemek oldu. Belli kaynak seni köreltir farklı özellikle ösym tarzı kaynak çözmek önemli. Aynı konuyu bir anda bütün kaynaklardan bitirmeye uğraşma, araya bir hafta gibi mesafeler koy.

5. Fedakarlık
En sevdiğin dizinden, kitabından, sosyal medyadan fedakarlık yapmalısın. Çok da önemli şeyler değiller zaten hayatından 12 aylığına çıksalar hiçbir şey değişmez. Olmadı aralarında en çok sevdiğin bir şeye karar kıl ve diğerlerinden vazgeç. Haftada bir dizi gibi şeyler makul bence. Hem moralini düzeltir hem de suçluluk yaratmaz.

6. Anlamadığını Sor
Anlamadığın konuları sormak onları o an öğrenmek önemli. Bazen utansanda sıkılsanda sormanı tavsiye ederim, hayat kurtarıyor bu sorular :D

Adam gibi ders çalıştığında ve yeterli zamanın olduğunda ulaşamayacağım hiçbir bölüm, üniversite yok. Bu yıl hayatının en önemli yılı olmasa da önemli bir yıl.
Eğer hayaline ulaşamazsan dert etme, hazırlanabilirsen gelecek sene hazırlanırsın, o zaman da olmazsa hayatının sonu değil. Yaşadım, istediğim üniversitede değilim. Üzüldüm ama bunun için hayatımın geri kalanını zehir edecek değilim.

Bu yazdıklarım her yerde yazan klasik bilgiler. Ama çok önemliler... Bunların hepsini %100 uyguladım mı tabiki de hayır, bazı günler masayla karşılıklı bakıştığım zamanlar oldu. Önemli olan hepsini olmasa da pek çoğunu uygulamaya çalışmak yani elinden geleni yapmak.

** Ben şu an kazandığım üniversiteden memnunum umarım sizde öyle olursunuz.
***Sorularınız falan olursa mail adresimden bana ulaşabilirsiniz.

İyi çalışmalar :)

4 yorum:

  1. çok iyi oldu bu tavsiyeler çünkü ben de bu yıl son sınıfım ve baya bir fedakarlık yapacağımı düşünüyorum. Ama böyle de ola bilir değil mi? iki aydan bir değiştirmek en sevdiğim şeyleri. Mesela Ekimde boş olduğum zamanlarda kitap okumak, iki ay sonra değiştirmek. mesela, Aralıkta boş olduğun zamanlarda film ya da dizi izlemek falan. ve bence mutlaka günlük bir rejimin olmalı. saatleri falan yazmalısın. bu saatte ne yapacağım şu saatte ne yapacağım gibi? çok güzel bir tavsiyeler. teşekkür ederim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. önemli olan belli bir süreyi aşmamak. bu kurala uyarsan hafta hafta da değiştirsen çalışamanı çok etkilemez. öenmli olan ölçüyü tutturmak. yazıyı beğendiğine sevindi. inşallah istediğin bölümü&üniversiteyi kazanırsın :D

      Sil
  2. Aslında çok eski bir yazınızmış bu, ama ben şuan okudum, tecrübelerinizi paylaştığınız için çok teşekkürler. Bende üniversiteye başlayacağım inşallah. Sorularınız olursa bana mail adresimden ulaşabilirsiniz yazmışsınız, eğer bu yazınız hala geçerliyse size bir kaç bir şey sorabilir miyim? (Soracaklarım tamamiyle üniversite sınavı hakkındadır)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki :) pikacusuzash@gmail.com dan ulaşabilirsiniz :)

      Sil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.