Eylül 25, 2014

Kore Dizisi İzleyerek Korece Öğrenmek

Evet, geçen haftaki K-lover festivalinde Kore tatilini başkasına kaptırınca hayata küsüp bloga yazmayı unutmuştum. Bugünkü yazımda bir makaleden bahsetmek istiyorum. Bütün koreseverler gibi bende dizi izlemeye bayılıyorum ve aynı zamanda havadan birkaç kelime öğreniyorum.
Annem bile Koreceyi sökme kıvamına geldi iki diziyle :P



Ama bu daha yavaş oluyor genelde. Daha hızlı bir yolu var:
O da duyduğunuz her kelimeyi dizi izlerken bir kenara not etmek sonra google translate den anlamını bularak çalışma. Korece öğretmeninin öğrettiği bu sistem hem çok pratik hemde eğlenceli bana göre. Maalesef şu aralar dizi izleyemediğim için bu teoriyi test edemedim. Ama her dile uygulanabilen bu teori bana çok mantıklı geldi. Zaten bazı kelimeleri Koreliler sürekli tekrar ettiği için çok çabuk öğreniyorsun.

Eğer yararlanırsanız bana da bildirin... :D

2 yorum:

  1. Merhaba,

    Kore dizilerinde en çok duyulan kelimeler "çinça ! ( Gerçekten mi )" ve "balli balli ( çabuk çabuk, hızlı hızlı )" dır heralde. Tabi socu içerken "caaaaa ! ve kombeeee! de duyulma ihtimali yüksek sözcükler olabiliyor.

    Sevgiler :)

    YanıtlaSil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.