Temmuz 11, 2014

Bride Of The Century

Yazarın Puanı: 7.1
Türü: Romantik, Fantastik, Aile, Melodram
Bölüm Sayısı: 16
Yayın Yılı: 2014
Oyuncular:
Yang Jin Sung - Na Doo Rim + Jang Yi Kyung
Lee Hong Ki - Choi Kang Joo
Sung Hyuk - Jang Yi Hyun
Jang Ah Young - Lee Roo Mi
Park Jin Ju - Oh Jin Joo
Choi Il Hwa - Choi Il Do
Nam Jeong Hee - Park Soon Bok
Shin Eun Jung - Ma Jae Ran
Kim Seo Ra - Kim Myeong Hee

Konusu: Taeyang Şirketi, Güney Kore'deki en büyük holdingdir. Taeyang'ı yöneten aile ise yüz yıldır bir lanet altındadır. Lanete göre yaşça en büyük olan oğlun evlendiği ilk kız ölür. Bu durum komplolar içinde peri masalı gibi bir aşkı meydana getirir.


*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Yazarın Yorumu;

Öncelikle bu dizinin kafamı çok karıştırdığını söylemeliyim. Yani sonlara doğru, yahu kim kimin nesi derken dizi bitti. Şuan beynim öyle donuk ki nasıl yorumlayacağım bilemiyorum. En iyisi oyunculardan başlamak herhalde.

İlk durağım Hong Ki olsun. Açıkçası ben hala Hong Ki'nin You Are Beautiful daki halini unutamadım, unutamam da. Oradaki haylaz, eğlenceli, komik halleri aklıma gelince buradaki ciddiliğine odaklanamadım. Bu yüzden oo mükemmel oynamışta diyemedim. Yani fena değildi oyunculuğu, duyguyu falan iyi veriyordu ama bir şeyler eksikti sanki. Ama fazla üstünde durmayacağım çünkü zaten kendisi bir oyuncu değil. İzlerken Hong Ki'nin boyunun ne kadar kısa olduğunun farkına vardım, neyse ki her zaman için kızlardan daha uzundu :D Galiba Hong Ki konusunda diyeceklerim bu kadar. Geçelim başrol kızımıza.

Şimdi bu kızı hangi rolüyle eleştireceğim bilemedim. Kızı tebrik ediyorum ben, çünkü gerçekten zor bir işi vardı. İki farklı kişiyi oynaması zor olsa gerek. Ancak ben izlerken sanki gerçekten iki farklı oyuncuyu izliyormuşum gibi hissettim. Aradaki farkı öyle iyi gösteriyor ki, Kang Ju ile Yi Kyung sahnelerinde sıkılıyordum, ben Doo Rim'i istiyorum falan diyordum. Bence bu diziyle birlikte kız ne kadar iyi bir oyuncu olduğunu göstermiş bulundu. City Hunter'da da oynamıştı ama yan rol olduğundan bunun farkına varamamıştık. Aslında sinir olduğum bir konu var. Yani Kore'de oyuncu kıtlığı varmış gibi 50 yıl önceki büyükannesini de kızın canlandırması çok gereksizdi. Zaten kafamız karışmış, 100 yıl önceki, şimdiki falan derken beynimiz yanmışken bir de 50 yıl öncesini çıkarttılar başımıza. Bari başka birini oynatın da onun büyükanne olduğunu anlayalım. Öyle değil mi ama?!

Yi Kyung'un annesinden bahsetmek istiyorum aslında hepsinden çok. Yani kadın manyak mıdır nedir. Aslında kendi menfaatleri için kızını kullanmasını izledik başından beri. Hep şirketinin batmaması için uğraştı durdu. Sonlara doğru 100 yıl önceki halini de izledik, o zamanda şimdikinden farksız değilmiş. Öldürmeye doyamıyor maşallah. Sonra da balataları sıyırdı işte, ne olacaktı ki. En sinir olduğum kişiydi dizide. O suratına katlanamıyordum yani. Ne olur şu kadının suratını göstermeyin dedim durdum. 

Dizideki her iki kızımızında oppası görevini üstlenen kişiye gelelim şimdi. Aslında pek bir diyeceğim yok onun hakkında. İyi birisiydi. Sonlarda dövülmesi ve hastanelik olması bana City Hunter'ı hatırlattı. Pek sevdiğim savcımı döverek öldürmüşlerdi. Çok üzülmüştüm. Açıkçası oppanın da ölmesini bekledim ben ama yapmadılar. Şuan kendimi çok canice konuşuyormuşum gibi hissettim :D Ölse farklı bir senaryo ortaya çıkar diye düşündüğümdendi.

Dizinin konusu hakkındaki yorumlara geçiş yapıyorum şimdi. Bence dizinin mantığı gayet iyiydi. Ama senaryo olmamış bence. Yani daha da güzel olabilirdi bu dizi. Beklediğim sonuca ulaşamadım. Beklentilerimin altında bir diziydi. Bana çok güzel dedikleri içindi belki de, yüksek bir beklentiyle izledim ama ne olursa olsun tarafsız izlemeye çalıştım. Ön yargısız bir biçimde. Fakat düşüncelerim bu yönde oldu. Dizi sanki boş bir diziydi izlenimi bıraktı bende. Şuan hiç izlememiş gibi bir durumdayım.

Kızın hamile olması da çok tuhafıma geldi. Bu ne zaman olmuştur diye düşününce aklıma bir tek evlendikleri gün geliyor. Birden böyle hamile olduğunu görünce gülmeden edemedim. Sonradan ayarlanmış gibiydi. Ayrıca kızın bebeğini çocuktan saklaması da neydi yahu. Kang Ju da öğrenince ne şaşırdı ne de kızdı. İnsan biraz sinirlenir. Sonuçta sen gelip onları bulmasan çocuğun olduğundan haberin bile olmayacaktı.

Saçma bulduğum başka bir konu da iki kızın birbirine nasıl bu kadar benzediğiydi. Yani küçük bir çocuğa sorsan daha güzel bir neden bulurdu. Hayalete bak, sırf intikam için kızın suratını değiştirdi. Ne kadar da yetenekliymiş öyle. Kusura bakmayın ama kardeş olsalardı daha iyi olurdu. 

Dizideki sahne geçişleri çok kötüydü bence. Yani bir sahne adam gibi bitmeden pat diye diğer sahneye geçişler falan. Hele o ikinci sahnenin başında hiç bir şey anlamıyorsun. Ne oluyor ya, ne ara sabah oldu, ne ara bu çocuk buraya geldi falan diyorsun. En azından ben dedim. Normal çekim fena değildi ama geçişler dediğim gibi kötüydü. Aniden diğer sahneye geçilir mi yahu.

Neyse, benim diyeceklerim buraya kadardı. Diziyi izlerken bayağı bir yorumda bulunmuştum ama dediğim gibi şuan hiç izlememiş gibi hissettiğimden ancak bu kadar yorum yapabildim. Kendinize iyi bakın dostlar :)

Not: Umarım dizi hakkında yanlış anladığım ve buraya da öyle geçirdiğim bir konu yoktur. Kafam karışık o yüzden yapmış olabilirim diye not düşeyim dedim ^^

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*











0 comments:

Yorum Gönder

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.