Haziran 28, 2014

İl Mare

Yazarın Puanı: 7.6
Tür: Romantik, Fantastik
Yayın Yılı: 2000
Oyuncular:
Lee Jung Jae - Han Sung Hyun
Jun Ji Hyun - Kim Eun Joo
Kim Mu Saeng - Profesör
Jo Seung Yeon - Jae Hyeok

Konusu: 1997 yılında, mimar Sung Hyun, babasının inşa ettirdiği Il Mare adındaki eve yerleşir. Bir gün posta kutusundan bir mektup çıkar. Mektup, Il Mare evine yeni yerleşen genç bir kadından gelmektedir. Sung Hyun şaşırır çünkü bu eve yerleşen tek kişi kendisidir.
Daha fazla mektup gelmeye başlar ve kızın mektupta yazdığı tahminleri doğru çıkar. Gelen başka bir mektupta kız, Sung Hyun'u 1998 yılının ocak ayında yağacak olan kar ve ardından gelecek olan grip virüsü hakkında uyarır.

Eun Joo, mektuplarının 1997 yılının Aralık ayına giderek zamanda yolculuk ettiklerine inanır ve düzenli olarak Sung Hyun'a mektup yazar. Eun Joo, tren istasyonunda kaybettiği kaset kaydedicisini Sung Hyun'dan isteme kararı alır. Sung Hyun istasyona gider ve Eun Joo dan bir belirti alır...

Bu şekilde mektuplaşırken birbirlerine aşık olmaya başlarlar.

Filmin Fragmanı;




Yazarın Yorumu;

Konusu çok ilginç ve güzeldi bence. Ancak şu klasik, Koreliler de başımıza gelen bir olay vardır ya, bir türlü akmaz o film. Yavaş yavaş ilerler, işte onun sıkıntısı vardı.

Bu filmin Amerikan versiyonu da yapılmış, ismi The Lake House. Ben izlemedim ama Kim Mavi onun daha akıcı ve izlenebilir olduğunu söylüyor. Birinden birini izlemelisiniz bence. İl Mare biraz yavaş dediğim gibi, sıkılabilirsiniz. Belki ikisini de izleyebilirsiniz, sizin kararınız artık o. Gerçi burada başrolün Jun Ji Hyun olması sizi çekebilir. O güzel oyunculuğunu burada da görmeniz mümkün.

İzlerken biraz aklınız karışabilir, hatta bir sahne üzerinde biz bayağı bir tartışmıştık, yahu nasıl oluyor falan diye. Gece gece izleyince filmi tabi, uykunun da getirdiği bir durumla anlamakta güçlük çektim ben. Bunu da izleyeli bir kaç ay oluyor ve ben yine bundan ötürü detayları hatırlamıyorum.

Diyebileceklerim bunlar film hakkında. Ama konusu gerçekten çok güzel. Yani bence izlemelisiniz, ister Kore versiyonu ister Amerikan versiyonu. Arşivinizde bulunsun. Kore versiyonu hakkında şunu söyleyebilirim, o kadar harika değildi film ama konusunu beğendiğim için katlandım diyebilirim. Bir gün fırsatım olursa The Lake House'u da izleyeceğim :)

2 yorum:

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.