Eylül 25, 2013

İstanbul-Gyeongju World Culture Expo 2013 (Bölüm 1)

Merhaba!! Okuldan dolayı yazamadığım bir yazıyla daha yine sizlerle birlikteyim :D
Gideli bir buçuk hafta oldu neredeyse ama ben daha yeni yazıyorum. Yazmak da o kadar kolay değil ama. Artık fotoğraflardan falan gördüğüm kadarıyla aklımda kalanları yazacağım.:) İsterdim ki etkinlik ilk yapıldığı zamanlar gidip, buraya erkenden yazmayı, ama böyle denk geldi işte. Bitmeden yazsaydım kaçıranların da haberi olurdu belki, ama neyse yapacak bir şey yok. :/ Ben anlatayım en iyisi :)
Öncelikle gayet eğlenceli geçtiğini hatırlamaktayım. Bayağı bir şeyler görmüştük Kore ile ilgili. Güzel bir etkinlik yapmışlar. Biz ilk Eminönü meydana gittik. Orada bir pavilyon kurulmuştu ve Kore'nin kıyafetleri, altından eşyaları falan filan bu tarz şeylerle doluydu.
Bir de Türkiye-Kore kardeşliğini anlatan bir video vardı. Büyük bir ekranda oynatılıyordu onu da izledik.
Şimdii oradan görüntüler geliyoor. ^^
(Bu arada resimlerin üstüne basarsanız daha yakından görebilirsiniz:) :


Girişini böyle yapmışlar. Çok hoş olmuştu bence :)
Buradan içeri girince Kore'nin geleneksel kıyafetlerini giymiş Türk fakat halinden pek memnun görünmeyen bir kız bir de erkek karşılıyor sizi. Her girene aneoseyo dediklerindendi belkide. Bir de o kıyafetleri taşımak zor olmalı. Böyle mutlu olmadıklarını falan görünce biraz kızmıştım ama şimdi anlıyorum. Gerçekten zor olmalı! :)


Böyle resim mi desem slayt mı desem işte o tarz şeyler koymuşlardı. Aa bir dakika şimdi bakınca bunun usta elinden çıkmış bir resim olduğunu düşünmeye başladım. Hani şu yetenek sizsiniz de yapıyorlar ya onlardan :D



Bunun ne olduğunu gerçekten bilmiyorum. Öylesine süs olsun diye koymuşlar sanırsam. Tabi ben önüme geleni çekince (turist gibi) böyle ne olduğunu bilmediklerim de araya girmeyi başarmış oluyorlar :D

Şimdi o saçma şeylerden sonra sıra altından yapılma diğer şeylere geldi. :D
Bunlar işlemeli uzun kılıçlarmış.

Bu da süs kılıcı.
Bunun kullanılabileceğini düşünmek saçma olurdu zaten. 

Önce gerdanlık olarak düşünmüştük hatta şuan bana bir kemeri bile çağrıştırdı. Ama nasıl bilebilirdik ki bunun bir Altın Taç olduğunu. Ben hala inanamıyorum şahsen. Bunun uyacağı bir kafa ben görmedim açıkçası. Bunu süstür diyip geçsek iyi olur. Yoksa benim aklım almayacak.

Burada da altın küpeler ve altın süsler falan var. Yorum yok.

Gelelim bir enteresan eşyaya daha. Altın Ayakkabılar!
 Öncelikle bu bayağı uzun bir ayakkabıydı. Yani bir 50 vardır numarası. Tabii biraz abartmış olabilirim :)
Yine de bir ayakkabı olmak için gerekenden fazla uzundu. Bu da süstür herhalde. Eğer zamanında bunları giymişler ise diyecek bir şey bulamıyorum :P

                                                                                           
     

                      






Bu da Kraliçe Seodeok. Kore'nin ilk kraliçesiymiş kendisi.

Benim en çok tacı ilgimi çekti. Boyunu bir 15 cm uzatmış valla.




Topraktan yapılmış bir kapmış bu. Fakat nasıl bir kap çözemedim ben. Yani içi nerede bunun :D

İştee bunlar şekerdi. Böyle bardaklarım olsun isterdim açıkcası. :)

İşte karşınızda 'heykelcikler'
Ev için güzel süsler olabilecek durumdalar bence. :)

Bunlar da kabartmalı çiniler
En öndekinin özelliği yüz desenli olması herhalde. Anladığım kadarıyla gerisini daha bulamamışlar.

Aralarında en beğendiğim buydu benim. Bir heykel bu. Detaylar çok güzel işlenmiş bence. Eminim siz de en az benim kadar beğenmişsinizdir.

Yine küpeler ve bileklikler işte. Tabii altından! :)

Bu ise saklama kutusu
Tabii ben yine içinin nerede olduğunu, o eşyaların nereye konacağını pek anlamadım. Bayağı bir de incelemiştim halbuki. Her neyse yine de görüntüsü çok hoş! :)

İşte tabak çanakları ve tabiki de çubukları :)) 

Bu saç tokaları da çook güzel. Topuz falan yapıldığında şeker durabilir. 

Bu bir şifonyer, yani kenarda öyle yazıyor. :) İnci kaplamalı cilalı imiş. Çok güzel parlıyor zaten. 
Bu tam takı koymalık bir şey.

Vuuu! Burada da bir çay seti bulunmaktaa. :)



Şimdilik bu kadar yeter herhalde. Tabi ki daha bitmedi devamı var. 3 bölüm şeklinde yazmayı düşünüyorum. Hatta 4 bölüm bile uzatabilirim. Çünkü hepsi bir yazıya sığmaz. Üstelik sıkıcı da olur. Zaten bu da yeteri kadar uzun oldu. Bu bölüm biraz sıkıcı olabilir ama diğerleri çok daha eğlenceli olacaktır. İlk gördüğünüz resim var ya hani işte daha oralara geleceğiz. Yemekler falann. Bu yüzden bölüm 2'yi bekleyinn! :)

Bölüm 2 için tık! 



1 yorum:

  1. Cok guzel anlatmissin kalemine saglik :)
    Gitmesem de gitmis gibi oldum sayende :)
    Tesekkurler :)

    YanıtlaSil

Sen de fikirlerini bizimle paylaş :)
Hakaret içeren ve reklam amaçlı yapılan, link içeren yorumlar yayınlanmayacaktır.